BAS 8141

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Bestelde artikelen niet naar verwachting? Retourneren is mogelijk.

1. Je kunt je bestelling of een deel ervan binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgave van reden retourneren. Als je een account hebt op onze webshop meld je retour dan aan door in te loggen met je account. Vanuit het orderoverzicht kun je retouren bij ons aanmelden. Mocht je besteld hebben met een gastaccount dan kun je via deze link een retour aanmelden.

2. Daarna heb je 14 dagen de tijd om het producht daadwerkelijk retour te sturen naar Pitshop. 

3. Wanneer wij jouw pakket ontvangen hebben, ontvang je van ons binnen 14 dagen het orderbedrag retour. 

Let op: Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Bij sets kunnen geen afzonderlijke artikelen worden geretourneerd.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Nadat wij jouw bestelling hebben ontvangen, gaan wij direct voor je aan de slag. Het is niet mogelijk de bestelling te annuleren. Retourneren is wel mogelijk.

BAS 1399

Stappenplan voor retouren

1. Ga in jouw 'Mijn Pitshop' omgeving naar 'bestellingen' en open de bestelling waarvan je wil retourneren of vraag een retourlink aan via e-mail als je via een gast-account hebt besteld.

2. Selecteer de terug te sturen producten en vul het aantal in.

3. Bevestig de retouraanvraag.

4. Je ontvangt een mail met daarin een QR code. Print deze uit en voeg bij het pakket.

5. Pakketten kunnen retour gestuurd worden naar onze vestiging in Winterswijk. Je kunt er ook voor kiezen jouw retour pakket af te geven bij onze afhaalbalie in Renkum, Winterswijk of Zevenaar.

6. Wanneer het geretourneerde artikel voldoet aan de voorwaarden ontvang je binnen een week na ontvangst van het pakket jouw geld terug.

Wij adviseren de artikelen goed te verpakken en het verzendbewijs goed te bewaren. Je kunt ons niet aansprakelijk stellen voor zoek geraakte pakketten zonder verzendbewijs. De verzendkosten voor een retourzending zijn voor eigen rekening.

Als je artikelen beschadigd of kapot bij ons aankomen kunnen wij je helaas het aankoop bedrag niet terugbetalen. Wij kunnen alleen retourzendingen in behandeling nemen met een Pitshop QR-code retourformulier.

Retouradres
Pitshop
T.a.v. afdeling Retouren
Lorentzstraat 12
7102 JH Winterswijk

Toelichting herroepingsrecht

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Wanneer je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te testen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt je jouw retour aanmelden via onze website. Zie het stappenplan voor retouren hierboven. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.